Zapraszamy na kolejne spotkanie z projektem Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW.
Tematem #11 odcinka jest: Rozwój językowy dzieci w cyfrowej rzeczywistości – szanse i zagrożenia.
W podcaście przyjrzymy się osiągnięciom logopedycznym wynikającym z rozwoju technologii informatycznych. Omówimy zagrożenia, jakie mogą wystąpić w wyniku niekontrolowanego dostępu dzieci do nowych technologii.
Odpowiemy na pytania: Kim są Cyfrowi Tubylcy, a kim Cyfrowi Imigranci?
Gościem jest Pani doktor Joanna Jatkowska – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Logopedii na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Pani Doktor jest Logopedą z 27-letnim doświadczeniem zdobytym w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tczewie, w której diagnozuje i prowadzi terapię dzieci z zaburzeniami mowy.
Jest autorką koncepcji e-learningowych zajęć logopedycznych dla dzieci z wadami wymowy, tzw. e-logolekcji. W latach 2010-11 prowadziła projekt unijny, w ramach którego powstała pierwsza w Polsce platforma e-learningowa dla dzieci z zaburzeniami mowy.
W działaniach naukowych koncentruje się na badaniu szans i zagrożeń, wynikających z wykorzystania TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych) w tradycyjnej terapii logopedycznej (b-learningu), a także ich wpływu na rozwój kompetencji językowej współczesnych dzieci.
Jeśli któryś z poruszanych przez nas tematów wymaga pogłębienia lub chcielibyście Państwo jeszcze poszerzyć wiedzę, zapraszam do kontaktu z nami pod adresem mailowym podcasty@ukw.edu.pl
Czekamy na Państwa opinie i komentarze.
Przypominam również, że można nas znaleźć na kanałach: Spotify, Podcasty Google, Podcasty Apple, YouTube, Anchor itp.