Zapraszam na #23 już odcinek podcastu w ramach projektu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW.
W tym odcinku przyjrzymy się jednej z najważniejszych kompetencji szkolnych czyli samoregulacji uczenia się.
Odpowiemy na pytania:
- Co to jest samoregulacja uczenia się i co się na nią składa?
- Kto i jak może pomagać dzieciom rozwijać te umiejętności?
- Jak wiedza o sobie i inteligencje personalne wspierają samoregulację uczenia się?
Gościem jest Pani doktor Małgorzata Tyszkowska, pedagog, dydaktyk, metodyk nauczania języka angielskiego dzieci.
Pracę doktorską na temat samoregulacji uczenia się i jej wybranych uwarunkowań przygotowywała pod opieką naukową prof. dr hab. Ewy Filipiak, Kierownika Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji na Wydziale Pedagogiki UKW.
Autorka książek : „Ja - najbardziej niezwykła opowieść na świecie” (2020) dedykowanej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wspierającej rozwój inteligencji personalnych oraz „Samoregulacja uczenia się. O budowania przestrzeni i wsparciu ucznia” (2022).
Ostatnia książka powstała jako efekt badań nad samoregulacją uczenia się czwartoklasistów, którzy mierzą się z trudnościami adaptacyjnymi po przekroczeniu progu edukacji przedmiotowej.
Prowadzi wykłady i ćwiczenia z metodyki nauczania języka angielskiego dla dzieci. Współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową w Toruniu i z Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu.
Od wielu lat pracuje z dziećmi prowadząc zajęcia grupowe i indywidualne z języka angielskiego w przedszkolu. Wspiera również uczniów, rodziców i nauczycieli prowadząc konsultacje, warsztaty i szkolenia w zakresie motywacji i efektywnego uczenia się.
Refleksjami na temat swojej pracy dydaktycznej i badawczej dzieli się na blogu www.tyszkowska.edu.pl/blog