Zapraszamy na # 29 odcinek podcastu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Dzisiaj odpowiadamy na bardzo aktualne i potrzebne pytanie: Jak dobrze przygotować środowisko edukacyjne na przyjęcie dzieci z Ukrainy?
W podcaście przeplatają się 3 kwestie:
- Jak funkcjonują ukraińskie dzieci, które doświadczyły traumy?
- Jakie wyzwania czekają na placówki edukacyjne w związku z przyjęciem uczniów z Ukrainy?
- W jaki sposób rodzice, nauczyciele oraz polskie dzieci mogą wspierać dzieci z Ukrainy, pomagając w pozytywnej adaptacji?
Przewodnikiem po temacie jest Pani mgr Kinga Dziewiątkowska-Kozłowska, psycholog, socjoterapeutka, profilaktyk społeczny, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, doktorantka na Wydziale Pedagogiki UKW.
Aktualnie finalizuje kształcenie podyplomowe w zakresie psychotraumatologii.
Pani magister jest specjalistką wczesnego wspomagania rozwoju, terapeutką pracującą w oparciu o nurt Terapii Skoncentrowanej Na Rozwiązaniach, trenerką umiejętności psychospołecznych, terapeutką Snoezelen, terapeutką pedagogiczną. Jest założycielką pierwszej w województwie kujawsko-pomorskim certyfikowanej przez ISNA-MSE terapeutycznej Sali Doświadczania Świata „Kraina Zmysłów”.
Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z pacjentem w formie indywidualnej, poprzez przeprowadzanie poradnictwa psychologicznego, diagnoz i terapii, jak i grupowej, poprzez grupy wsparcia, szkolenia, warsztaty.
Osoby objęte wsparciem Pani magister to dzieci, młodzież, osoby dorosłe, seniorzy, w tym także osoby niepełnosprawne.
Współpracowała z licznymi instytucjami, m.in. centrami medycznymi, ośrodkami terapeutycznymi, placówkami edukacyjnymi, stowarzyszeniami.
Od 7 lat prowadzi gabinet psychologiczno-pedagogiczny, zorientowany na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży.
Jest autorką artykułów naukowych i popularnonaukowych. Prowadzi badania naukowe nad wykorzystaniem metody Snoezelen u dzieci z trudnościami emocjonalno-poznawczymi.