Zapraszamy na # 30 odcinek podcastu w ramach inicjatywy Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Tematem dzisiejszego odcinka jest stres i jego implikacje dla funkcjonowania dzieci i młodzieży
Omówione zostały następujące zagadnienia:
- stres i jego dwa oblicza (czyli eustres i dystres),
- stres długotrwały – jego źródła i konsekwencje,
- pandemia SARS-CoV-2 jako przykład chronicznego czynnika stresogennego,
- funkcjonowanie dzieci i młodzieży w obliczu długofalowej ekspozycji na czynniki stresogenne.
Miło mi ponownie gościć Panią mgr Kingę Dziewiątkowską-Kozłowską, psycholog, socjoterapeutkę, profilaktyka społecznego, pedagog przedszkolną i wczesnoszkolną, doktorantkę na Wydziale Pedagogiki UKW.
Pani magister aktualnie finalizuje kształcenie podyplomowe w zakresie psychotraumatologii.
Ponadto jest specjalistką od wczesnego wspomagania rozwoju, terapeutką pracującą w oparciu o nurt Terapii Skoncentrowanej Na Rozwiązaniach, trenerką umiejętności psychospołecznych, terapeutką Snoezelen, terapeutką pedagogiczną. Jest założycielką pierwszej w województwie kujawsko-pomorskim certyfikowanej przez ISNA-MSE terapeutycznej Sali Doświadczania Świata „Kraina Zmysłów”.
Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z pacjentem w formie indywidualnej, poprzez przeprowadzanie poradnictwa psychologicznego, diagnoz i terapii, jak i formie grupowej, poprzez grupy wsparcia, szkolenia, warsztaty.
Osoby objęte wsparciem Pani magister to dzieci, młodzież, osoby dorosłe, seniorzy, w tym także osoby niepełnosprawne.
Współpracowała z licznymi instytucjami, m.in. centrami medycznymi, ośrodkami terapeutycznymi, placówkami edukacyjnymi, stowarzyszeniami.
Od 7 lat prowadzi gabinet psychologiczno-pedagogiczny, zorientowany na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży.
Jest autorką artykułów naukowych i popularnonaukowych. Prowadzi badania naukowe nad wykorzystaniem metody Snoezelen u dzieci z trudnościami emocjonalno-poznawczymi.