Zapraszam na #35 podcast w ramach inicjatywy Wspierający Uniwersytet ‒ przestrzeń podcastów UKW.
Zgodnie z zeszło tygodniową zapowiedzią, kontynuujemy temat: Trudności oraz potrzeby dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, jako uczestników edukacji.
W tej części w sposób szczególny przyjrzymy się znaczeniu relacji społecznych dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Dlaczego są one tak ważne i jak możemy wspierać ich rozwój?
Ponownie gościmy Panią doktor Izabelę Grzankowską, zatrudnioną jako adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Pani doktor jest specjalistką psychologii klinicznej i psychoterapeutką.
W pracy naukowej interesuje się relacjami dzieci i rodziców oraz ich znaczeniem dla rozwoju i kształtowania się osobowości młodego człowieka, zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, a także szeroko pojętą psychoprofilaktyką.
Jest autorką lub współautorką kilkunastu artykułów i opracowań naukowych z zakresu psychologii klinicznej i psychopatologii. Od 10 lat wspiera jako opiekun merytoryczny Studenckie Koło Naukowe Diagnozy Klinicznej przy Katedrze Psychologii Klinicznej Wydziału Psychologii UKW.
Jako psycholog kliniczny, psychoterapeuta zajmuje się diagnozą kliniczną oraz prowadzi psychoterapię w nurcie poznawczo-behawioralnym dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Współpracuje z placówkami oświaty i stowarzyszeniami, prowadząc zajęcia psychologiczne i szkoleniowe, oraz z polonijnymi szkołami w zakresie poradnictwa psychologicznego, adresowanego do dzieci i rodziców oraz nauczycieli.
Jako prezes Fundacji Salvus realizuje wraz z zespołem działania edukacyjne dla środowiska psychologów, nauczycieli, rodziców oraz ich podopiecznych.
Poza pracą pasjonuje ją życie rodzinne i kontakt z naturą.